Nespavost kvůli sociálním sítím. Víme, jak na ní

Mladá žena nechce, aby jí trápila nespavost. Proto vypla sociální sítě.

V podstatě všechny sociální sítě jsou mocným komunikačním nástrojem způsobujícím i řadu nejrůznějších problémů. Typickým příkladem je netolismus. Závislost na internetu a sociálních sítích se primárně podepisuje na psychice. Jednou z hodně zasažených oblastí je lidský spánek. Nespavost sužuje spoustu mladistvých, kteří propadli sociálním sítím.

Negativní vliv na spánek

Přílišná pozornost věnovaná komunikaci na internetu obecně vede k jedné negativní věci. Mozek člověka neustále pracuje a není schopen si odpočinout. Časté chatování s kamarády dlouho do večera přináší také nutkání, kontrolovat mobil během noci. Tím pádem se mozek neustále namáhá a samotný spánek pomalu opadá a mizí. To platí dvojnásob, když v používání sociálních sítí hraje určitou roli i kyberšikana.

Nespavost je třeba řešit správnou hygienou

Teď nemáme na mysli fyzickou hygienu těla, ale mysli. Spánková hygiena pochopitelně vede k tomu, že před spaním primárně nebudete využívat sociální sítě. Kromě toho se můžete zaměřit i na několik dalších praktických rad. Ty nejdůležitější z nich Vám přinášíme v tabulce níže.

PředmětHodnota
Nepijte kávu před spaním4 až 6 hodin
Odpusťte si těžká jídla3 až 4 hodiny
Ideální teplota v místnosti18 až 20 stupňů Celsia
Necvičte před spaním3 až 4 hodiny
Jak si večer zajistit příjemnější spánek?

K těmto doporučením pochopitelně přidejte i omezení alkoholu, nekuřte a snažte se chodit spát v přibližně stejnou dobu. To platí také o vstávání.

Nespavost vyřešíte absencí technologií v ložnici

Jestliže Vám sociální sítě způsobují nepříjemnou nespavost, je třeba začít u zrodu těchto problémů. Mobilní telefony, tablety, notebooky a počítače a představují hlavní příčinu. Snažte se je před spánkem vyloučit ze své ložnice. Ideálně, když v ložnici nebudete mít ani televizi a tento prostor budete využívat opravdu pouze ke spánku, odpočinku a relaxaci.

Tato doporučení platí primárně pro mladistvé. Ti jsou schopni komunikovat přes sociální sítě dlouho do večera. Podcenění tohoto problému může vést ke vzniku nejrůznějších neuróz.